Archief nieuws

Dankzij Habiba ben ik uitgevlogen

Artikel in Sociaal werk Werkt! over AMWAHT, een project dat door stichting BMP ontwikkeld is en door Habiba Chrifi van Steunpunt Mantelzorg Utrecht is vervolmaakt

De nieuwe serie over de waarde van sociaal werkers en het vak sociaal werk starten we met Habiba Chrifi-Hammoudi, genomineerd voor Sociaal Werker 2018 en werkzaam als consulent bij Steunpunt Mantelzorg Utrecht. Habiba werkte met een mededocent aan de doorontwikkeling van de opleiding AMWAHT: Alle Mantelzorgers Werken aan Hun Toekomst. Sinds 2013 ontwikkelden honderden vrouwelijke mantelzorgers met een migratieachtergrond zich dankzij deze opleiding. Mantelzorger Touria en vrijwilligster Fatiha vertellen waarom dit voor hen betekenisvol is.

Moeders Stromend Overvecht gaan voor Vreedzame wijk

Moeders van de Wijkacademie Stromend Overvecht hebben drie ochtenden de "cursus Vreedzaam" gevolgd die door Petra Jongerius en Patrick Looijen van de Vreedzame Wijk gegeven werd.

Op straat is het vaak moeilijk om de rol van opvoeder op je te nemen voor anderen dan je eigen kinderen. Met wat ze geleerd hebben willen ze in de wijk een rol spelen in het veilig en leuk houden van hun omgeving.