#4EDBA7

Landelijke expertgroep

De landelijke expertgroep wordt gevormd door:

• Haig Balian, directeur Artis en filmproducent. Bezig met twee nieuwe projecten waarin vanuit de cultuur gekeken wordt naar de natuur:
  • Paul Brood, nauw betrokken bij de publicaties van de collectie van het Nationaal Archief en hoofdredacteur NA magazine. Daarnaast is hij openbaarheidsadviseur.
  • Wim Budding, cultuurpedagoog. Oud-directeur van de stichting BMP en mede-initiatiefnemer van het Vluchtelingen Oral History project.
  • Domenica Ghidei Biidu, juriste afkomstig uit Eritrea, o.a. Lid College Rechten van de Mens en ambassadeur van de stichting BMP.
  • Halleh Ghorashi, afkomstig uit Iran. Hoogleraar Diversiteit en Integratie aan de Vrije Universiteit.
  • Maarten Huygen, jurist, chef opinie NRC Handelsblad.
  • Selma Leydesdorff, Hoogleraar Oral history and Culture aan de Universiteit van Amsterdam
  • Ad van Liempt, journalist, o.m. oud eindredacteur NOVA en Andere Tijden. Maker van de TV serie De oorlog.
  • Arnoud Odding, Directeur Rijksmuseum Twenthe, strategisch adviseur van musea en auteur van onder meer: het transparante lichaam en Het disruptieve Museum, essayistische boeken over de vragen welke kansen snelle cultuurverandering bieden voor musea.
  • Mardjan Seighali, Directeur UAF en voormalig adjunct-directeur Stichting Erfgoed Nederland