Huidige Projecten

Alle lopende projecten van stichting BMP

• Een wijkacademie voor oude en nieuwe bewoners
    in de Utrechtse wijk Overvecht

Er zijn veel onderwerpen waar we over nadenken. Sommige onderwerpen halen we uit de media. Andere hebben te maken met ons eigen leven.  We stellen ons allemaal wel eens vragen als:

januari 2018
  • Aim of the project Specially Unknown is to promote the participation of refugees (TCN’s) in cultural life and society through the dissemination of the results of the Dutch oral history project Ongekend Bijzonder by implementing its innovative methods (life stories, co-creation & cultural productions) in collaboration with partners in 4 EU cities (Antwerp, Paris, Bochum, Turin) as well as to investigate in 9 Member States (NL, BE, FR, DE, IT, GR, HU, PT and SE) how cultural participation can be used as an instrument for the integration of refugees in society overall.

oktober 2017
  • De stichting BMP heeft in drie gemeenten in Nederland experimentele Wijkacademies Opvoeden ontwikkeld.

Essentie van de Wijkacademie Opvoeden is dat er in een buurt of wijk een kerngroep van zo’n tien tot twaalf bewoners (ouders) wordt gevormd die zich zelf ten doel stelt om gedurende vier jaar een Wijkacademie Opvoeden te programmeren en hier zoveel mogelijk andere bewoners en bestaande organisaties en instellingen bij te betrekken.

Na de experiment-periode is nu een groot aantal nieuwe wijkacademies opvoeden van start gegaan. In Leiden, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht.

Ga voor meer informatie naar de site van de Wijkacademies Opvoeden.

http://wijkacademieopvoeden.nl/ of klik op onderstaande foto:

oktober 2013