Buren bieden opvoedingshulp via Wijkacademie in Schalkwijk

Auteur:
Haarlems Dagblad

Gepubliceerd 29 maart 2013 8:56

MeetingZ! van Irish Verwey draagt bij aan de Wijkacademie. foto united photos/freek van den bergh

HAARLEM - Schalkwijkers van allerlei nationaliteiten kunnen elkaar helpen met opvoedingsgerelateerde vragen. Dat is het idee van project 'de Wijkacademie', dat gisteren aan diverse raadsleden werd gepresenteerd bij MeetingZ!.

Partnerkeuze, verliefdheid of de omgang tussen ouder en kind. Zomaar onderwerpen die hete hangijzers kunnen vormen, vooral binnen allochtone gezinnen. Een multiculturele in leeftijd variërende groep van zo'n vijftien Schalkwijkers moet een vertrouwde baken vormen, waar buurtbewoners terecht kunnen met opvoedingsgerelateerde vragen: de Wijkacademie.

Het is een initiatief uit de koker van Stichting Bevordering Maatschappelijke Participatie (BMP) dat in Haarlem samenwerkt met de maatschappelijke organisatie MeetingZ!.

De Wijkacademie moet in juni starten, maar daar is een gemeentelijke bijdrage van zo'n 40 duizend euro voor nodig.

Lees in Haarlems Dagblad van 29 maart meer over de Wijkacademie.