Presentatie vrijwillige gespreksleiders Weerbaar Opvoeden

In Overvecht bestaat een grote behoefte onder ouders om met elkaar te praten over lastige opvoedthema’s. Acht vrouwen volgden de afgelopen maanden het train-de-trainer programma Weerbaar Opvoeden. Deze training werd georganiseerd door de Wijkacademie Stromend Overvecht en gegeven door Jamila Achahchah van Movisie.

Op 22 maart presenteren zij zichzelf aan organisaties uit Overvecht die met ouders werken. Om een beeld te geven van hun manier van werken geven ze op die ochtend een workshop.

Vanaf 22 maart kun je een beroep doen op de dames om workshops van één dagdeel of van meerdere dagdelen voor ouders te verzorgen. Dat kan op school, bij een vereniging of organisatie of in een buurtcentrum. De workshops zijn in het Nederlands of in het Arabisch. Onderwerpen zijn:

1. Basis opvoedvaardigheden (3 bijeenkomsten)
  2. Eerlijkheid in de opvoeding
  3. Verschillen tussen jongens en meisjes
  4. Omgaan met discriminatie en botsing (2 bijeenkomsten)

Wil je de presentatie van 22 maart bijwonen? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar: info@stichtingbmp.nl (Er is beperkt plek)

Wil je de getrainde vrijwilligers uitnodigen om met ouders in gesprek te gaan? Stuur dan een e-mail met je vraag naar hetzelfde e-mailadres.