Wandkleed onthuld in de bibliotheek Molenwijk

19 mei 2022 - De Molenwijk, Amsterdam Noord.

"Dit wandkleed is niet plat. Het is diep. Het is niet alleen een oppervlakte, een gladde oppervlakte waar je overheen kan strijken. Het is een wereld, een horizon, een verzameling van herinneringen, gesprekken, dromen en grapjes. Door die oppervlakte heen voel je de diepte van echte mensenlevens, de mensen die eraan hebben samengewerkt en de mensen die zich er in herkennen."

Zo begint Chris Keulemans zijn toespraak na de onthulling van het Wijkwandkleed van het project "De Molenwijk door elkaar". Een project waarin buurtbewoners samenwerkten met stichting BMP en Framer Framed.

Canan Uyar onthulde samen met stadsdeelbestuurder Esther Lagendijk het wandkleed. Een prachtig kunstwerk waaraan enthousiaste bewoners uit verschillende herkomstlanden hebben meegewerkt. Achter iedere tekening zit een verhaal. Alle lapjes samen vormen een rijk geschakeerd kleed, waarin verleden en toekomst met elkaar verbonden zijn. De kinderen van de deelnemers maakten de bijzondere rand met aardappelstempels.

Na de onthulling nam Chris Keulenmans het boekje in ontvangst dat het hele maakproces en de verhalen van de deelnemers laat zien. Zijn prachtige toespraak is hier te lezen

Het wandkleed is binnekort te bewonderen in het stadsdeelkantoor Amsterdam Noord