In Bochum angekommen – aber unbekannt?

Specially Unknown partner uit Bochum (Duitsland), het LWL Museum - Zeche Hannover, organiseert in het weekend van 6 en 7 maart een cultureel evenement rond verhalen vertellen.
Verder is er de presentatie van de migrantenverenigingen die betrokken zijn bij het project Specially Unknown, en hun nieuwe gezamenlijke platform en samenwerking door middel van muziek uit de Congolese, Turkse, Syrische en Guinese gemeenschappen op zaterdag 6 april (11:00 - 15:00) in het centrum van de stad, in de Dr.-Ruer-Platz.
Muziek, voordrachten en gedichten van verschillende kunstenaars op zondag 7 april (11:00 - 14:00), in het Industriemuseum LWL - Zeche Hannover.
Het basisthema van dit weekend, geïnspireerd door vragen die voortkomen uit de verhalen van mensen uit vier verschillende landen, Turkije, Guinee, Congo en Syrië, is: wat hebben deze mensen met elkaar gemeen en hoe kunnen hun cultuur en hun ervaringen met de lokale bevolking verbonden worden?