Conferentieverslag Opvoeden in Spannende tijden

Auteur:
Margreth Hoek

5 november 2015, Blauwe Moskee Amsterdam

Opvoeden in spannende tijden, het thema van deze conferentie die op 5 november plaatsvond in de Blauwe Moskee te Amsterdam, is bedacht door ouders. Ouders, jongeren en professionals gaan met elkaar in gesprek over wat wij als ouder spannend vinden en wat wij als opvoeder willen.

Er bestaat geen recept, maar door met elkaar te praten leren we van elkaar en kunnen we een aanpak bedenken die bij ons past en bij deze spannende tijden. In gesprek gaan en samen bedenken doen we willen doen, dat is wat ouders doen in de Wijkacademies Opvoeden. Het is een aanpak die past bij een tijd waarin ouders serieus worden en genomen en zij bepalen wat zij belangrijk vinden.

In gesprek gaan met elkaar betekent dat we van elkaar leren en nieuwe dingen bedenken. Dit verslag beschrijft de vijf workshop en de boodschap die ouders en jongeren hebben voor de buitenwereld. Ook vertellen zij wat we zelf willen doen met het onderwerp Opvoeden in Spannende tijden.