Kunstwerk door de buurt voor de buurt

Vrijdag 20 oktober presenteerde de bewoners van de Molenwijk in Amsterdam Noord een bijzonder kunstwerk in de OBA Molenwijk.
Het project De Molenwijk door elkaar van Stichting BMP en Framer Framed, maakt kunstwerken voor de buurt. Eerder maakten de groep een wandkleed. Nu een reuzen paddenstoel. De paddenstoel staat voor: hergebruik van materialen; het besef dat lezen de weg naar vrijheid en ontwikkeling is en verbondenheid tussen generaties en culturen. Het ontwerp is van twee kinderen met Marokkaanse roots, een vrouw uit Afghanistan en een vrouw uit Guatemala. Leden van de groep maakten de vlinders, vliegtuigen, en andere objecten die om de paddenstoel heen hangen. In de paddenstoel is een bankje voor de voorleesoma’s uit de buurt. De paddenstoel is ook een boekenkasten is gemaakt door Kai Richter Zimmerei en Vanessa van de Stichting Vakvrouw. Noordmakers financierde het initiatief, samen met Oranje Fonds en VSBfonds.
Dit was de afsluiting van stichting BMP voor De Molenwijk door elkaar. Gelukkig neemt Framer Framed het stokje over.