The daughter of Dilbi - Bent el Dilbi - november in Red Star Line museum Antwerpen

“The daughter of Dilbi - Bent el Dilbi”

Verhalen en liederen door Sally Ghannoum (EN & NL) (+15)

25/11/2019 om 10 en 14 uur & wo 27/11/2019 om 20 uur

Zangeres en regisseuse Sally Ghannoum verliet Syrië in 2015. Ze vraagt zich nog steeds af wat het land voor haar betekent. Is het slechts een stuk grond of staat het voor meer? Via het symbolische verhaal van de Dilbi-boom vertelt Sally ons hoe ze zich thuis kan voelen. Wanneer ze woorden tekort komt, neemt de Syrische muziek het over van de afwezigheid.  

Wijkacademies in beeld

Ouders en professionals in drie Utrechtse wijken laten zien dat opvoeden óók een publieke zaak is. In de Wijkacademies Opvoeden zetten zij zich gezamenlijk in voor het versterken van pedagogische wijknetwerken.
Marije Kesselring, onderzoeker bij het Nederlands Jeugdinstituut en bij het Lectoraat Jeugd van de Hogeschool Utrecht, schreef de publikatie "Wijkacademies in beeld", impressies van de Utrechtse Wijkacademies binnen het project Gewoon opvoeden versterken.

De publicatie is hier te lezen: Wijkacademies in beeld

Het Ouderschapsspel biedt ouders herkenning, erkenning en inspiratie


Het Ouderschapsspel vraagt vaders en moeders naar hun hartverhaal, focust op zaken die krachtiger maken en stimuleert een groepsgesprek dat ouders herkenning, erkenning en inspiratie biedt. Een gespreksleider zorgt ervoor dat ouders de regie over hun verhaal hebben. Het Ouderschapsspel is bedacht door ouders voor ouders en alle ouders die met andere ouders willen praten over hun ouderschap kunnen het spelen.

Het ouderschapsspel is nu verkrijgbaar via onze website: Het Ouderschapsspel

 

Oracle of Amsterdam conference

Oracle of Amsterdam Conference - 28 May 2019 - Tolhuistuin

Oracle of Amsterdam conference was the grand finale of Specially Unknown.

This festive and inspiring closure was held 28 June 2019 in Amsterdam.Oracle of Amsterdam conference shared the outcomes of the project Specially Unknown - about collecting and sharing life-stories from refugees - and actively engage the participants with the following questions: • How can the stories of the refugees be a part of the cultural heritage of the European cities? • In which ways these stories can be presented to the broader public / audiences? • What is the meaning of cultural participation of refugees? • What are the various roles we - each and all of us – could take in these matters?

More about the conference – its program, first impressions, videos etc, – you can find here..