Lang zullen we leven - ontwerpsessie 8 juni

Stichting BMP vindt het belangrijk om de vraagstukken rond langer leven in kaart te brengen, zodat mensen en groepen in de samenleving hierover kunnen meedenken en praten en we ons als individuen, groepen, organisaties en overheden mentaal en beleidsmatig kunnen voorbereiden op de individuele en collectieve consequenties hiervan. Daarom wil zij, onder de titel Lang zullen we leven een multidisciplinaire zoektocht organiseren naar de maatschappelijke impact van het gegeven dat de gemiddelde levensverwachting van mensen in Nederland en andere welvarende delen van de wereld binnen afzienbare tijd aanzienlijk verlengd wordt.

Op 8 juni organiseren we een ontwerpsessie rond dit thema. De ontwerpsessie is vooral bedoeld om met een aantal creatieve denkers van verschillende leeftijden en uit verschillende disciplines zoveel mogelijk vraagstukken te verzamelen die van belang kunnen zijn voor de verdere invulling van de zoektocht, om ideeën op te doen voor vormen waarin we het gesprek hierover met uiteenlopende groepen kunnen voeren en om het eigen denken te stimuleren.