Niet alleen ziek - de kinderen

Klik hierboven om alle afleveringen te luisteren ↑

Eén op de tien scholieren van twaalf tot en met zestien jaar woont samen met een langdurig zieke vader of moeder. Wonderlijk genoeg hoor je bijna nooit over wat dat voor kinderen betekent. Voor het derde seizoen van de podcast Niet alleen ziek van stichting BMP sprak journalist Maarten Dallinga met Tessa (23) Martijn (28) en Anne-Frieda (41) over hun ervaringen. Hoe is het om op te groeien met een chronisch zieke vader of moeder? Hoe beïnvloedt dat je leven? En praten zij hierover met hun ouders? Eerder heeft hij al met moeders en vaders gesproken over de impact van een langdurige ziekte op het gezinsleven en hun rol als ouder. Het derde seizoen van de Podcast Niet alleen ziek is vanaf 19 september 2022 te beluisteren via stichtingbmp.nl en podcastapps als Apple Podcasts, Spotify, Google Podcasts en Stitcher. Abonneren is gratis.

De podcast is onderdeel van het project Niet alleen ziek. Het doel is binnen en buiten gezinnen het zorgzame gesprek over langdurige ziekte en ouderschap mogelijk maken en lotgenotencontact bevorderen.

Playlist Trailers afleveringen Niet allen ziek - de kinderen

Groot Nieuws Radio

Youri van der Geest van het programma De Nieuwe Morgen interviewt Tessa Wobma over de podcast Niet alleen ziek.

Het interview is hier te beluisteren:

Eerder is er een podcast met moeders en één met vaders verschenen, waar in de media veel aandacht voor was.

Het project Niet alleen ziek wordt gefinancierd door: