Bibliotheek van Ongeschreven Verhalen

donderdag 30 maart van 16:30 tot 18:00
De Meevaart
Balistraat 48A, 1094JN Amsterdam

Boekpresentatie van 'De Bibliotheek van Ongeschreven Verhalen' een graphic novel van Ramin Azarhoosh en striptekenaar Woek, geïnspireerd op Ongekend Bijzonder

"Een Amsterdammer – laten we hem mijnheer F. noemen – komt terecht in de bibliotheek van ongeschreven verhalen. Het is het begin van een ontdekkingsreis waarin de regels van ruimte en tijd vervagen. Hij maakt er kennis met vluchtelingen van toen en nu, van Hugenoten tot opstandelingen uit Praag, bootvluchtelingen uit Vietnam en Syrische nieuwkomers".

Voor dit stripverhaal putte de auteur uit de Iraanse verteltraditie, met verwijzingen naar filosofie, film, literatuur, poëzie, oral history en de actualiteit. Nedad Vukmirović, a.k.a. Woek verzorgde het tekenwerk.

Na de boekpresentatie zijn Firoez en Woek aanwezig om het boek te signeren.

Het boek is nu al te bestellen via onze webwinkel.

Op 28 maart was De bibliotheek van Ongeschreven Verhalen de Nieuwe titel van de dag bij de Boekenkrant

Enkele recensie:  Moors Magazine | Stripspeciaalzaak - België

Professor Manuela Kalsky:

Dit boek zet de tijd echt even stil. Het onderbreekt de waan van de dag. Ik dook erin en ik las het in één avond uit. Van een verscheurende schoonheid.

Martin Berendse, directeur Openbare Bibliotheek Amsterdam:

Als Openbare Bibliotheek Amsterdam willen we een bibliotheek van geschreven én van ongeschreven verhalen zijn. Dit is een prachtig boek, fantastisch getekend en het mooie is dat de OBA er letterlijk in voorkomt.