Archief nieuws

Ongekend Bijzonder -

Het oral history project Ongekend Bijzonder is eind maart 2017 formeel afgesloten. 248 vluchtelingen, mensen die de afgelopen veertig jaar hun land noodgedwongen moesten verlaten, vertellen in diepgaande, gefilmde interviews, hun levensverhaal. Bekijk en lees hele interviews, fragmenten en samenvattingen op de website:

www.ongekendbijzonder.nl

De focus van de interviews ligt op hoe zij in Nederland een nieuw leven hebben opgebouwd en op hun bijdrage aan de vier grote steden van ons land. Bijzondere verhalen zijn het. Van mensen en een achtergrond die we –nog– nauwelijks kennen, vandaar ook de titel van het project.

Het laatste voortgangsverslag is hier te lezen:

Cursus Opvoeden is een gesprek - 23 en 24 maart 2017

• Wil jij het gesprek aangaan over opvoeden op school of in je wijk, met jongeren en/of ouders?
  • Wil jij meer leren om achterliggende vraagstukken rondom opvoeden op tafel te krijgen en bespreekbaar te maken?
  • Wil je een klimaat scheppen waarin ouders en jongeren elkaar kunnen ondersteunen en van elkaar kunnen leren?

Meld je dan aan voor de tweedaagse cursus, inclusief overnachting, voor professionals en vrijwilligers die stichting BMP op donderdag 23 en vrijdag 24 maart 2017 in Driebergen organiseert. Tijdens de cursus, die onderdeel uitmaakt van het landelijk project Wijkacademies Opvoeden en meer, leer je de basisprincipes van de (verhalende) methode van Opvoeden is een gesprek. Je oefent met elkaar en wisselt ervaringen uit en verdiept je, indien nodig, in mogelijkheden tot financiering.

Opgeven via onderstaande link:

Cursus opvoeden is een gesprek 23 en 24 maart/

Onderwaterzwemmers komen boven - 19 december

Afgelopen jaar spraken pleegouders, pleegkinderen, ouders en professionals o.l.v. trainers die geschoold zijn in de methode ‘Opvoeden is een gesprek’, met elkaar over de uitdagingen van het opvoeden binnen pleegzorg. Ontroerende verhalen werden gedeeld en gemeenschappelijke inzichten over wat werkelijk belangrijk is bij de opvoeding van een pleegkind en hoe een positieve verandering mogelijk is, werden gebundeld en doorgegeven.

En nu is het project bijna klaar!